Εορτασμός 25ης Μαρτίου

«Όταν η διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονά του, το να κάμη τότε ο λαός  ή κάθε μέρος του λαού, επανάστασιν, να αρπάξει τα άρματα και να τιμωρήση τους τυράννους του, είναι το πλέον ιερόν από όλα τα δίκαια του και το πλέον απαραίτητον από όλα τα χρέη του» Ρήγας Φεραίος

Αποτέλεσε μία από τις κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνταν εκείνη την περίοδο, έναν από τους πολλούς κρίκους των επαναστάσεων, που πραγματοποιήθηκαν στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα: Βόρεια Αμερική-1775, Γαλλία-1789, Λατινική Αμερική-1811, Ιταλία και Ισπανία-1820. Ήταν γνήσιο «τέκνο» της εποχής της. Ως γενέθλια πράξη του ελληνικού κράτους, αποτελεί ένα κομβικής σημασίας γεγονός στην ιστορία της Ελλάδας.

Φέτος η γιορτή της 25ης Μαρτίου έγινε εξ αποστάσεως. Συγχαρητήρια στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους εκπαιδευτικούς  του σχολείου μας! Πέτυχαν σε τόσο δύσκολες συνθήκες να αποδώσουν το πνεύμα της εθνικής μας γιορτής!

Οι μαθητές-τριες των μεγάλων τάξεων εξέφρασαν τις προσωπικές τους αντιλήψεις για το περιεχόμενο της λέξης ελευθερία και ανέλυσαν τον ‘Υμνο εις την ελευθερία του Διονύσιου Σολωμού. Έλαβαν μέρος σε ένα ενδιαφέρον επετειακό παιχνίδι για το 1821 και αναζήτησαν, έγραψαν και συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητα 22 ηρώων της  επανάστασης. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη μεγάλη προσωπικότητα του Γιάννη Βλαχογιάννη και την εθνική συμβολή του στη διάσωση των αρχείων των αγωνιστών. Επίσης, παρακολούθησαν προβολή ταινίας (40 λ) από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης ως την ανεξαρτησία του Ελληνικού κράτους και άκουσαν δημοτικά τραγούδια από διάφορα μέρη της Ελλάδος καθώς και τον εθνικό μας ύμνο με τους ήρωες να ζωντανεύουν.

Οι μαθητές-τριες των μικρότερων τάξεων  απήγγειλαν  ποιήματα,  άκουσαν τραγούδια και είδαν  βίντεο σχετικά με την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Απαγγέλθηκαν ποιήματα για κάθε ήρωα της επανάστασης το οποίο συνοδευόταν από ένα σχετικό τραγούδι και βίντεο με τη δράση του κάθε ήρωα και είδαν μικρά αποσπάσματα από ταινίες της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών οι μαθητές-τριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων έκαναν δραστηριότητες στην ηλεκτρονική τάξη e-me που περιείχαν παρουσιάσεις, τραγούδια, κουίζ και παιχνίδια σχετικά με τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης. Για τους μαθητές-τριες  της  Γ’ τάξης έγινε προσαρμοσμένη παρουσίαση στην ηλεκτρονική τάξη e-me και διαμοιράστηκε σύνδεσμος με παιχνίδια για την Ελληνική Επανάσταση (πατήστε 25th March).

Στο μάθημα των Γερμανικών οι μαθητές-τριες της Ε΄ και  ΣΤ΄ τάξης είδαν (στην ηλεκτρονική τάξη e-me)  φωταγωγημένα εμβληματικά κτίρια σε πολλές πόλεις της Γερμανίας.

Στα πλαίσια του μαθήματος των ΤΠΕ οι μαθητές-τριες της Α΄ και Β΄ τάξης ασχολήθηκαν  με μια δραστηριότητα Ζωγραφικής/ Εξάσκησης στη χρήση του ποντικιού (https://scratch.mit.edu/projects/505182122/fullscreen/) που  είναι φτιαγμένη με το λογισμικό προγραμματισμού Scratch. Περιλαμβάνει 4 εικόνες με διακεκομμένο περίγραμμα για να ενώσει τις γραμμούλες ο μαθητής και να ολοκληρώσει την εικόνα (Αμαλία, Τσολιάς, Σημαία, Τσαρούχι) και να εξασκηθεί στο να κρατά το ποντίκι σωστά και σταθερά.

Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση,  οι  μαθητές-τριες της Β΄ και Γ΄ τάξης με έναν μαγικό τρόπο μεταφέρθηκαν στη χώρα των ηρώων του1821 (εκεί που πηγαίνουν όταν πεθαίνουν οι ήρωες και ζουν για πάντα) και πήραν συνέντευξη σε κάποιους από αυτούς. Αυτές έγιναν κείμενα και βίντεο

 

 

dav

dav

Comments are closed.